МЕТА: продовжувати закріплювати знання дітей про правила дорожнього руху, про чотирибічний світлофор, про те, що світлофори керують складним рухом транспорту і пішоходів на вулицях та дорогах; виховувати культуру поведінки дітей на вулицях та дорогах; розвивати пам’ять, мислення, зв’язне мовлення.
Мовленневий розвиток дошкольника — складний психолопчний процес, що не зводиться до простого відтворення дитиною почутої мови. Він визначаеться мірою сформованоси знань, умінь та навичок дитини i виявлясться в соціальній та інтелектуальній активності у колі дорослих та однолітків. Щоб створити оптимальні умови для мовленневого розвитку дошкільника, педагогам слід використовувати різні форми роботи: irpи, проблемні ситуації і, звичайно, заняття. Неможливо уявити належний рівень життевої компетенцп людини без оволодіння мовленням. Видатний педагог Костянтин Ушинський зауважував, що рідне слово є основою розумового розвитку й скарбницею всіх знань. Оволодіваючи мовленням, вивчаючи мову, дитина засвоює систему знань, суспільно прийняті норми поведінки — основу її життевої компетентности, тобто, як влучно висло-вилася заступник директора інституту проблем виховання АПН України, доктор педагогічних наук Олена Кононко, «оволодіває наукою i мистецтвом жити серед інших». 3 огляду на це проблема розвитку мовлення дитини завжди була однією з центральних у дошкільній освіті. Нині ж провідною метою дошкільної лінгводидактики є вихо¬вання мовної особистості.
Мовленнєвий розвиток дошкільника — складний психологічний процес, що не зводиться до простого відтворення дитиною почутої мови. Він визначається мірою сформованості знань, умінь та навичок дитини і виявляється в соціальній та інтелектуальній активності у колі дорослих та однолітків. Щоб створити оптимальні умови для мовленнєвого розвитку дошкільника, педагогам слід використовувати різні форми роботи: ігри, проблемні ситуації і, звичайно, заняття
Методичні вказівки.Конструювання в дитячому садку.СЕРЕДНЯ ГРУПА
У цій групі перед вихователем ставляться такі завдання з розділу «Конструювання»:
Під час роботи з папером
— ознайомити дітей з новим видом матеріалу (папером), з його властивостями й особливостями;
— учити робити іграшки, згинаючи аркуш паперу квадратної і прямокутної фор¬ми навпіл, суміщаючи сторони й кути, чітко прогладжуючи згини;
— вчити акуратно наклеювати додаткові деталі.
Під час роботи з природним матеріалом
— ознайомити дітей з новим конструктивним матеріалом — природним, показати його багаті можливості й доцільність використання в різних виробах;
— учити виготовляти саморобки з природного матеріалу, використовуючи для з'єднання частин і деталей пластилін.
Під час роботи з викидним матеріалом
— ознайомити дітей з новим конструктивним матеріалом (викидним), учити
створювати виразні образи, поєднуючи між собою різні матеріали.
Розглянемо перелік іграшок-саморобок, які можна виготовити з дітьми, викону¬ючи програмні завдання.
У цін групі перед вихователем ставляться такі завдання з розділу «Конструювання»: - Під час роботи з папером — закріпити вміння дітей робити іграшку складанням аркуша паперу навпіл; — учити робити об'ємні іграшки складанням прямокутного або квадратного ар¬ куша паперу вчетверо в одному напрямі; — складанням учетверо в двох напрямах; — діленням квадрата по діагоналі; — вчити робити іграшки за готовою викрійкою; — складанням аркуша паперу в різних напрямах. Під час роботи з природним матеріалом — вчити засвоювати властивості природного матеріалу і способи Його обробки, знаходити в ньому подібність з предметами навколишньої дійсності; — вчити робити об'ємні Іграшки, кріпити частини й деталі виробів клеєм, палич- ками-стержнямн, нитками або дротом. Створювати композиції. Під час роботи з викидним матеріалом — ознайомити дітей з новим матеріалом, учити засвоювати його властивості та використовувати відповідно до задуманої конструкції; — вчити конструювати іграшки з готових форм, розвивати технічні навички І вміння під час роботи з даним матеріалом.
ЗМІСТ ТА ОСОБЛИВОСТІ ПРЕДМЕТНО-ІГРОВОГО СЕРЕДОВИЩА
Психолого-педагогічні дослідження вітчизняних вчених (Артемова Л. В., Бойченко Н. О., Григорепко Г. І., Щербакова К. Й. та ін.) свідчать про формування важливих новоутворень у грі - провідній дитячій діяльності. Тому не випадково грамотне педагогічне керівництво ігровою діяльністю є однією з умов повноцінного розвитку дошкільника. Реалізація цієї умови потребує і правильної організації предметно-ігрового середовища, за допомогою якого педагог створює для дитини зону найближчого психічного розвитку. Предметно-ігрове середовище буде розвивальним за умов, якщо воно розширює, поглиблює уявленим дошкільників про особливості людською житла та найважливіші для людського буття споруди соціального призначення і транспорт. Удосконалення вміння дитини використовувати за призначенням предмети та знаряддя, вправляє в умінні самостійно визначати ігровий сюжет, робити його змістовним, розподіляти ігрові ролі, дотримуватися правил рольової поведінки, налагоджувати ігрову взаємодію, використовувати й розподіляти іграшки та ігрові атрибути, реалізовувати ігровий задум, перетворювати ігровий простір; орієнтує в творах мистецтва (образотворчого, музичного, театрального, літературного), допомагає опанувати мову цих видів мистецтва, передавати художній образ різними мистецькими засобами, стимулювати до творчості. У створенні розвивального предметно-ігрового середовища важливу роль відіграє характер розміщення ігрового обладнання в приміщенні, яке повнимо забезпечити дитині вільний доступ до ігор та іграшок. Потрібно також уникати тих ігрових матеріалів, які вносять у сюжетно-рольові ігри штампи, одноманітність, перешкоджають прояву самостійної ігрової творчості дитини. До таких небажаних стереотипів слід віднести традиційні ігрові куточки для сюжетних ігор із незмінними темами і сюжетами ("Лікарня", "Пошта", "Пароплав", "Магазин" тощо). Предметно-ігрове середовище передбачає: підбір і розміщення іграшок (деталізованих та умовних), ігрових модулів, макетів, предметів-замісників, різних атрибутів з урахуванням особливостей розвитку ігрової діяльності в різні вікові періоди дошкільного дитинства та формування у дітей тих чи інших дій з цими ігровими матеріалами. Дамо характеристику елементів предметно-ігрового середовища.
Всі посилання, розташовані на даному ресурсі, були взяті з відкритих джерел інтернету. Всі права на матеріали, представлені в даному розділі, належать їх авторам, правовласникам і видавництвам.
Ні адміністрація, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші особи не несуть відповідальності за використання матеріалів даного розділу! Зробити безкоштовний сайт з uCoz