У цій групі перед вихователем ставляться такі завдання з розділу «Конструювання»:
Під час роботи з папером
— ознайомити дітей з новим видом матеріалу (папером), з його властивостями й особливостями;
— учити робити іграшки, згинаючи аркуш паперу квадратної і прямокутної фор¬ми навпіл, суміщаючи сторони й кути, чітко прогладжуючи згини;
— вчити акуратно наклеювати додаткові деталі.
Під час роботи з природним матеріалом
— ознайомити дітей з новим конструктивним матеріалом — природним, показати його багаті можливості й доцільність використання в різних виробах;
— учити виготовляти саморобки з природного матеріалу, використовуючи для з'єднання частин і деталей пластилін.
Під час роботи з викидним матеріалом
— ознайомити дітей з новим конструктивним матеріалом (викидним), учити
створювати виразні образи, поєднуючи між собою різні матеріали.
Розглянемо перелік іграшок-саморобок, які можна виготовити з дітьми, викону¬ючи програмні завдання.
«Курінь» Прямокутний аркуш (15x22 см) і смужку (3x10 см) ко¬льорового паперу скласти навпіл, суміщаючи сторони й кути, добре прогладжуючии згини.
Розрізати смужку по лінії згину й наклеїти здобуті прямокутники (вікна) на курінь.
«Поросятко» Виліпити з пластиліну ніжки, вуха, п'ятачок, хвостик і наклеїти на порожне яйце.
«Жучок» Виліпити з пластиліну ніжки, голову й прикріпити до по¬ловинки волоського горіха.
«Сонечко» Накласти кільце з пластиліну на краї половинки волось¬кого горіха. Викласти навкруги летючки клена й притиснути другою половинкою го¬ріха, яка теж обліплена по краях пластиліном.
«Прапорці для прикрашання ділянки» (аркуш 2). Скласти дві смужки (5x24 см) навпіл, суміщаючи сторони й кути, добре прогладжуючи згини, розрізати їх по лінії згину. Потім скласти здобуті чотири смужки навпіл і в розгорнутому вигляді розмі¬стити їх на нитці на однаковій відстані один від одного, пропускаючи нитку по лінії згину.
На кожній смужці нижню половинку змастити клеєм, а верхню накласти на неї так, щоб сумістилися кутки і сторони, а нитка залишилася усередині і рівно йшла по лінії згину.
Прикрасити прапорці візерунками з готових геометричних фігур.
«Будиночок» Прямокутні аркуші паперу для стін (14X22 см) і для даху (15x8 см), дві смужки блакитного паперу для вікон (3X8 см) скласти навпіл, суміщаючи сторони і кути, чітко прогладжуючи згини. Промастити клеєм лінію зги¬ну на даху і наклеїти її на прямокутний аркуш паперу, заготовлений для 4 стін. Смужки блакитного паперу (вікна) розрізати по лінії згину і наклеїти на стіни бу¬динку на одному рівні. Двері наклеїти з раніше вирізаного вихователем прямокутни¬ка (3x5 см). На дах наклеїти трубу.
«Записна книжка» Один аркуш цупкого кольорового паперу і 3—4 аркуші білого паперу (14X20 см) скласти навпіл, суміщаючи сторони і кути, доб¬ре прогладжуючи згини. Вкласти аркуші один в другий, пробити дироколом (робить вихователь) отвори, закріпити шнуром. Прикрасити виріб аплікацією із деталей, заготовлених вихователем.
«Вітальна листівка» Один аркуш цупкого кольорового паперу (15Х Х21 см) або (10X30 см) скласти навпіл і наклеїти аплікацію з готових деталей.
«ВагончикЦупкий аркуш паперу (18x17 см) скласти навпіл. На¬клеїти колеса на орієнтовні крапки, вікна (квадрати) — під лініями, заздалегідь на¬кресленими вихователем, а двері — між вікнами.
«Санітарна машина» Аркуш цупкого паперу (16x18 см) скласти нав¬піл, суміщаючи сторони і кути, добре прогладжуючи згини. Наклеїти вікна (2,5X3) під лініями, двері — в проміжках між вікнами, колеса — на орієнтовні крапки. На¬клеїти червоний хрест із двох смужок, прикрасити аплікацією з готових деталей.
«Машина «Іграшки». Аркуші цупкого паперу (13x22) для основи і мотора (22X11), для кабіни і кузова скласти навпіл. Промастити кузов клеєм, на¬клеїти на основу, колеса — на орієнтовні лінії. Вікна (3X2 см) наклеїти на кабіну. Прикрасити аплікацією з деталей, заготовлених вихователем.
«Вантажна машина» Аркуші паперу (17X11 см) для основи і мо¬тора (5X22 см), для кабіни і кузова скласти навпіл, суміщаючи сторони і кути, доб¬ре прогладжуючи згини. Промастити кабіну клеєм і наклеїти на основу: Колеса (діа¬метр 4 см) наклеїти на орієнтовні крапки, вікна — на кабіну. Прикрасити аплікацією з деталей, заготовлених вихователем.
«Автобус» Скласти аркуш цупкого паперу (18X17) навпіл. Наклеї¬ти колеса (діаметр 4 см) на орієнтовні крапки, вікна — під лінії, двері — в проміж¬ках між вікнами. Прикрасити аплікацією.
«Електровоз» (аркуш 9). Аркуш цупкого паперу (17X11 см) для корпуса,) для кабіни, (ЗХІ7 см) для труби (3,5X16 см) і для свистка скласти навпіл. Промастити клеєм смужки для кабіни, труби і свистка і наклеїти їх на корпус. На¬клеїти вікна (3X5 см) на кабіну і колеса (діаметр 4—5 см) на корпус електровоза. Прикрасити аплікацією.
«Шапочка» Скласти 6—8 великих листків разом і зв'язати їхні стеб¬ла мотузкою або травинкою. Зробити каркас із трави (кільце за розміром голови). Проколоти гілочкою кожний листок у двох місцях його основної жилки і травинками прикріпити їх до каркасу. Прикрасити шапочку квітами.
«Гірлянда з листя» Накласти нижній кінчик листочка на верхівку другого листочка й закріпити (проколоти сосновою голкою). Можна нанизати лис¬точки на однаковій відстані один від одного на довгу нитку або травинку, проколюючи їх сосновими голками. Скріпити маленькі гірлянди в одну спільну велику гірлянду для прикрашання ділянки.
«Човник» (аркуш 12). Підібрати велику шкаралупу волоського горіха, вставити неї щоглу (гілочку 8—10 см) і закріпити пластиліном. Натягнути на щоглу вітрило протягнути через щоглу листок або берест, проколотий у двох місцях. Наклеїти прапорець із червоного листочка (дикого винограду, чорноплідної горобини).
«їжак» (аркуш 13). Підібрати велику ялинову шишку з розкритими лусочками, підліпити до неї голівку і лапи з пластиліну. Вставити в шишку між лусками сосно-гілку. Вуха зробити з гарбузового насіння, закріпивши його між лусками шишки, і — з ягід горобини.
Оскільки навчання дітей конструювання з паперу і природного матеріалу почн¬еться тільки в середній групі, основними прийомами, які застосовуються на заняттях, є зразок і пояснення вихователя. Пояснення має бути чітким і лаконічним. У міру
того, як діти оволодіють прийомами роботи, вихователь, використовуючи Зразок, може зменшити кількість пояснень, спираючись на досвід дітей.
У тих випадках, коли дітям дається досить складна конструкція, яка вимагає і них цілого ряду дій: складання, розрізування, склеювання, вихователю слід докладно пояснити й показати послідовність роботи над виробом.
У кінці року, коли діти вже матимуть досвід роботи з даним матеріалом, вихователь організовує заняття за задумом, забезпечивши відбір дітьми потрібного матеріалу.
Наводимо орієнтовні конспекти занять з конструювання.
«Намет» (з паперу)
Програмний зміст. Ознайомити дітей з новим конструктивним матеріалом — папером і його властивостями. Вчити ділити аркуш навпіл, суміщаючи сторони кути, добре прогладжуючи згини. Вчити рівно різати папір по лінії згину, акуратно наклеювати додаткові деталі.
Матеріал: аркуш кольорового паперу розміром 15X21 см, смужка блакитного перу розміром 3X8 см з розрахунку на кожну дитину.
Хід заняття. На початку заняття вихователь демонструє кілька іграшок-саморобок, виготовлених дітьми старших груп, і пояснює, що всі ці вироби зроблені паперу. Пропонує роздивитися і назвати їх, говорить, що з цього матеріалу можна збити ще багато різних іграшок, складаючи, розрізаючи і склеюючи папір. Далі вихователь каже, що сьогодні вони робитимуть намети. Показує зразки і пояснює, як треба ділити аркуш паперу навпіл так, щоб куточок «зустрівся» з куточком, сторона лягла на сторону. Звертає увагу дітей на те, як прогладжувати лінію згину. У про¬сі заняття вихователь стежить, щоб усі діти складали папір акуратно, чітко роби-згини, згинали аркуш паперу від себе, за призначенням використовували прилад-при наклеюванні. Коли необхідно, подає індивідуальну допомогу. В кінці заняття педагог пропонує дітям поставити вироби на свій стіл, роздивитись їх і відзначити найкращі. Після цього вихователь аналізує кращі роботи, підкреслює, що саме у робі зроблено добре (рівно складено аркуш, чітко відпрацьовано згини, акуратно зрізано смужку й наклеєно вікна і т. д.). Вихователь дозволяє взяти намет із собю на прогулянку.
«Човник» (із природного матеріалу)
Програмний зміст. Продовжувати вчити працювати з природним матері-ом, знайомити з його властивостями. Вчити підбирати матеріал відповідно до завдання, скріплювати деталі пластиліном. Розвивати творче мислення, кмітливістьокомір, чіткість рухів пальців руки.
Матеріал: шкаралупа волоського горіха, гілочки, листя, пластилін.
Хід з а н я ття. Вихователь показує свій зразок, пропонує роздивитись його, звати й розповісти, з чого зроблено цей виріб (з якого природного матеріалу), як і чим скріплено деталі.
Далі педагог узагальнює й уточнює відповіді дітей: «Човник зроблений із шкарлупи волоського горіха, вітрило — з листочка, щогла — з гілочки. Вітрило кріпиться до щогли дуже просто — на листочку зроблено два отвори і в них просмикнуто гілочку. Щоглу з вітрилом прикріплено до човника пластиліном».
Під час заняття вихователь тримає в полі зору всіх дітей, своєчасно допомагає м, які натрапляють на труднощі, стежить, щоб діти працювали в потрібному темпі,самостійно додержували послідовності в роботі над вибором,заохочує прояви творчості у дітей.
У кінці роботи всі вироби виставляються на стіл,діти аналізують їх,тактовно вказуючи на недоліки в роботах. Педагог створює реальну можливість виправити помилки у вільний час, заохочує ігри дітей з іграшками-саморобками.
Всі посилання, розташовані на даному ресурсі, були взяті з відкритих джерел інтернету. Всі права на матеріали, представлені в даному розділі, належать їх авторам, правовласникам і видавництвам.
Ні адміністрація, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші особи не несуть відповідальності за використання матеріалів даного розділу! Зробити безкоштовний сайт з uCoz