ТЕМА: СИГНАЛИ СВІТЛОФОРА МЕТА: продовжувати закріплювати знання дітей про правила дорожнього руху, про чотирибічний світлофор, про те, що світлофори керують складним рухом транспорту і пішоходів на вулицях та дорогах; виховувати культуру поведінки дітей на вулицях та дорогах; розвивати пам’ять, мислення, зв’язне мовлення. МАТЕРІАЛ: світлофор, ілюстрації. ХІД ЗАНЯТТЯ Запропонувати дітям розглянути макет світлофора, звернути увагу дітей на те, що з чотирьох боків світлофора зображено по три однакових різнокольорових вогники. -Діти, сьогодні ми згадаємо з вами, як працює світлофор. (діти підходять до наочного посібника) -Малята, ось наша вулиця. Давайте пригадаємо, що таке перехрестя? (перетин двох вулиць чи доріг) -Так, вірно. На перехресті найбільш пожвавлений рух: мчаться автомобілі, поспішають люди. Саме тут стоїть світлофор. Він допомагає регулювати рух, допомагає підтримувати на вулицях і дорогах порядок. Діти, погляньте, зараз з одного боку світлофора для пішоходів спалахнув зелений вогник, а з іншого для транспорту – червоний. Що повинні робити пішоходи? А що водії? (пішоходи переходять вулицю, а водії зупиняють свій транспорт) -Правильно. А ось одночасно з усіх боків спалахнув жовтий вогник, він попереджає, що незабаром буде зелений і червоний, треба бути уважним. Для кого тепер загорівся червоний, а для кого зелений? (для пішоходів тепер загорівся червоний, а для транспорту – зелений) -Правильно, малята, ви тепер бачите, як чітко працює світлофор. Один сигнал змінюється іншим. Усі йому підкоряються, і тому на вулицях порядок А тепер, діти, послухайте вірш про світлофор: Як переходиш вулицю, На розі зупинись. І перш за все уважно на мене подивись. Я шлях вкажу надійний, Де небезпек нема. Трикольорове око я маю недарма. Нехай воно і мружиться, ніколи я не сплю. З малими дітьми в схованки я гратись не люблю. В роботі я суровий і стриманий завжди, Тролейбуси, машини біжать туди-сюди. Дивлюсь червоним онком – велю спинитись я. Одне мені потрібно 0 це витримка твоя. А блимне жовте око – ідти не поспішай, Бо жовтий, не зелений: потрапиш під трамвай. Увага! І зелений привітно замигтів. Він колір найдобріший – щасливої путі! Потім запропонувати дітям поспостерігати за рухом пішоходів і транспорту (у запису). Вихователь звертає увагу дітей на те, навіщо всі дотримуються сигналів світлофора. Після перегляду, запропонувати дітям погратися. Рухлива гра «СВІТЛОФОР» Діти стоять в колі. Ведучий – із 3 кружечками – посередині. Колір кружечків відповідає кольорам світлофора. Діти ходять по колу. Піднятий жовтий кружечок – ходьба уповільнюється, червоний – зупинка, зелений – можна йти далі. Дидактична гра «СКЛАДИ ЦІЛЕ» Дати дітям розрізані на частини картки із зображенням машин. Діти складають цілі машини. ПІДСУМОК. -Я сподіваюся, що отриманні знання ви будете застосовувати завжди. з якого розділу програми вам потрібне заняття? для якої групи?
|