Музично – дидактичні ігри як засіб розвитку музичних здібностей дітей дошкільного віку
30.10.2011, 13:16
Музично – дидактичні ігри як засіб розвитку музичних здібностей дітей дошкільного віку
1. Визначення сутності дидактичних ігор та їх класифікація.
Нікого не треба переконувати в тому, що навчання дошкільнят має бути ігровим, а отже роль різноманітних дидактичних ігор у ньому неоціненна. Для переорієнтації дошкільної освіти з навчально-дисциплінарної моделі на особистісно орієнтовану особлива роль надається дидактичній грі та іграшкам. Виконуючи неабияку навчальну функцію, вони забезпечують дитині психологічний комфорт, дають можливіст практично застосовувати знання, а відтак сприяють становленню її життєвої компетенції. З раннього віку малята знайомляться з навколишнім світом, отримують відомості про різні предмети, їхні ознаки та особливості. Як правило, ці знання неповні та невпорядковані. Для їх уточнення та систематизації , а також практичного використання застосовують дидактичні ігри. Цей вид діяльності Цей вид діяльності відомий з давніх-давен, згадаймо такі ігри для наймолодших, як “ Печу-печу хлібчик”, “Теслярики-молодці”, “Сорока-злодійка”. Зיявляються й сучасні новинки, часто створені на зразок популярних телевізійних передач: “Поле чудес”, “Що? Де? Коли?” тощо. Виховне значення дидактичних ігор полягає в тому, що вони сприяють розвиткові в дітей активності, самостійності, віри в свої сили, загартовують волю, навчають гідно перемагати та програвати. Цікава гра не набридає, а відтак, дає можливість самовдосконалюватися – малюки повертаються до неї знову і знову, запрошують до неї нових партнерів, придумують нові правила.
Класифікація дидактичних ігор
1. Ігри з дидактичними іграшками: • народні деревיяні іграшки: мотрійки, кулі, грибочки; • інші складально-розбірні іграшки та вкладки. Вони розвивають сенсорику, дають можливість дітям раннього віку вправлятися в розрізненні величин, форми, кольору. Така іграшка спрямовує дії малюка ( грибочок не складається, доки дитина не добере потрібні деталі). 2. Навчальні ігри з правилами: • словесні та словесно-рухові ігри без опори на наочність (“Скажи навпаки”, “Фарби”, “Садівник”, на виявлення алогізмів тощо.); • настільно-поліграфічні ігри ( лото, доміно, маршрутні ігри). У роботі з дітьми не варто обмежуватися використанням одного виду ігор, а, натомість, слід намагатися застосовувати якомога більше різноманітних варіантів. Дидактична гра чи звичайна вправа? Найпоширеніша помилка, якої всі припускаються, розробляючи ігрові ситуації – спрощення структури дидактичної гри до рівня вправи, адже не беруться до уваги такі важливі елементи, як ігрове завдання та ігрові дії
Всі посилання, розташовані на даному ресурсі, були взяті з відкритих джерел інтернету. Всі права на матеріали, представлені в даному розділі, належать їх авторам, правовласникам і видавництвам.
Ні адміністрація, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші особи не несуть відповідальності за використання матеріалів даного розділу! Зробити безкоштовний сайт з uCoz