Реєстрація.    Створить PS П`ятниця, 29.03.2024, 02:09

Меню сайту
Категорії розділу
Конспекти занять [1]
Дослідницька діяльність [1]
Мовленнєвий розвиток [4]
Пізнавальний розвиток [13]
Художньо-естетичний розвиток [2]
Ігрова діяльність [8]
Методичний кабінет [20]
Персональний кабінет
Привіт: Гість

Сообщения:

Гість, ми раді вас бачити. Будь ласка зареєструйтесь або авторизуйтесь!
Форма входу
Погода

Для завантаження інформації з сайту ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ!

Головна » Файли » Методична скринька » Методичний кабінет

Тести психічного розвитку дитини 3-4 років
04.09.2011, 20:49
Тести психічного розвитку дитини 3-4 років1. Тест із кубиками.
Визначає ступінь розвитку сприйняття, здатність здійснювати самостій¬ний контроль над процесом виконання завдання. Запропонуйте дитині ку¬бики розміром 8 см . Попросіть її побудувати вежу, поставивши один кубик на інший. Дитина повинна це зробити без демонстрації зразка. Далі пока¬жіть їй, як можна побудувати з кубиків поїзд із трубою. Дитина будує поїзд після показу (додає трубу). Тест спрямований на розвиток доцільної по¬ведінки. Матеріали: для проведення описаного вище тесту підійдуть куби¬ки в наборі.

2. Тест із геометричними фігурами.
Використовується дошка з вирізаними на ній геометричними фігурами (коло, трикутник квадрат). Вийнявши всі три геометричні фігури з відповід¬них їм осередків, запропонуйте дитині знайти місце на дошці для кожної фі¬гури. Якщо в дитини що-небудь не виходить, допоможіть їй. Далі, вклавши всі фігури, знову вийміть їх з отворів і запропонуйте дитині самостійно ви¬конати завдання.
Матеріали: дошка з вирізаними на ній геометричними фігурами (коло, трикутник квадрат).

3. Тест із пірамідкою або матрьошкою.
Завдання демонструє здатність дитини здійснювати систему доцільних дій, виявляти помилки й виправляти їх.
На очах удитини зніміть кільця з піраміди й попросіть допомогта'зібрати її знову. Дитина двох—трьох років мусить добре впоратися із цим завданням, керуючись, як правило, методом проб і помилок. Вона ще може переплутати верхні й нижні кільця. Дитина також може впоратися із вкладенням малень¬кої матрьошки у велику (закрити матрьошки самостійно ще не зуміє).
Матеріали: пірамідка з кільцями, набір матрьошок.

4. Тест на оцінку пам'яті.
Попросіть дитину виконати декілька дій підряд: устати зі стільця, підій¬ти до столика, взяти зі столика олівець, принести олівець і покласти його
на стілець. Дитина 2—3 років може запам'ятати й правильно виконати 4-5 дій. Вона також повинна правильно назвати своє ім'я, прізвище.

5. Тест на словниковий запас.
Поставте на стіл знайомі дитині предмети: пляшечку, ляльку, м'яч, ма¬шинку, чашку, ложку. Дитина повинна назвати правильно всі предмети.

6. Тест на називання зображень (оцінка словникового запасу).
Покажіть дитині картинки, що зображують кішку, собаку, хліб, півня, плаття, яблуко, стіл, корабель, поїзд, автобус, вантажівку, літак, стілець, вік¬но, двері, шафу, сорочку, капелюх, носки, черевики, грушу, кавун, хлопчи¬ка, дівчинку, бабусю, дідуся, дитину, гусака, качку, корову, коня, плиту, чай¬ник, каструлю, сковорідку, ліжко, ніж, вилку, олівець, зошит, газету, книгу. Запитайте, показуючи кожну картинку окремо: «Що це?» або «Що отут на¬мальовано?» Дитина повинна уміти не тільки правильно назвати те, що зоб¬ражено на картинці, але й уміти розділити дані зображення на групи: твари¬ни, люди, посуд, одяг, меблі.

7. Тест на розуміння інструкцій.
Запропонуйте дитині виконати декілька простих інструкцій: «Дай другові (подрузі) м'ячик», «Поклади його на стіл», «Дай його мені», «Підніми кубик, що впав», «Принеси мені ляльку» тощо. Дитина виконує понад 10 ін¬струкцій, демонструючи розуміння зверненої до неї мови.

8. Тест на розвиток рухової сфери (крупноїмоторики).
У період від двох до трьох років дитина повинна уміти приставним кро¬ком переступати через декілька перешкод, що знаходяться на підлозі на від¬стані 20 см один від одного.

9. Тест на оцінку тонкої моторики.
Дайте дитині олівець і папір і запропонуйте їй повторити після показу малюнок вертикальних, горизонтальної ліній, кола, хреста, квадрата, три¬кутника. Якщо дитина виявляє певні здібності, попросіть її скопіювати зоб¬раження зі зразка (у цьому випадку вона не повийна бачити, як вони були намальовані). Дитина правильно копіює малюнок вертикальних, горизон¬тальних, круглих ліній і хреста. Це завдання не повинне викликати в маля¬ти значних утруднень.

10. Тест на оцінку пам }яті.
Попросіть дитину сказати вам, з ким вона живе будинку, що вона їла на сніданок, у що любить грати, а також повторити фразу: «Улітку в лісі було багато грибів й ягід», а потім повторити підряд назви трьох цифр: 2,5,9,11.
11. Тест «Парні картинки» на оцінку уваги й зорового сприйняття.
Підготуйте чотири пари предметних картинок (жабеня й кораблик, зай¬чик і цебро, ведмедик і рибка, машинка й м'ячик тощо). Покладіть перед ди¬тиною дві предметні картинки (з машинкою й з м'ячем). Точно таку ж пару візьміть собі. Покажіть дитині, що в неї й у вас картинки однакові. Потім
заберіть свої картинки, дістаньте одну з них та, показуючи її дитині, попро¬сіть показати таку ж. Дитина з легкістю повинна упоратися з усім завданням, відразу зрозуміти інструкцію вихователя.

12. Тест на розвиток рухової сфери (крупноїмоторики).
До трьох років дитина може виконувати наступні дії: простояти декілька секунд на одній нозі; піднімаючись нагору по сходам, ставити по одній нозі на кожну сходинку; спускаючись, ставити на сходинку обидві ноги; стри¬бати на двох ногах; їздити на триколісному велосипеді.

13. Тест-спостереження «Культура спілкування».
У процесі спілкування з дорослими й дітьми дитина третього року жит¬тя повинна вітатися та прощатися, вживати слова, що містять прохання, по¬дяку (спасибі, будь ласка), виявляти увагу, співчуття до інших дітей (ділити¬ся іграшками, частуваннями, уступати), озиватися на прохання іншої ди¬тини, допомагати їй.
Примітка. Якщо з більшістю тестів дитина не може впоратися, необхід¬но проконсультуватися у фахівців. Приводом для звертання до фахівців з ди¬тячої психології можуть бути також емоційні проблеми в дитини:
• постійна лякливість;
• невдалі спроби заговорити;
• нездатність зосереджено грати із чим-небудь протягом 10 хвилин;
• надлишкова активність;
• постійна та підвищена агресивність.
Категорія: Методичний кабінет | Додав: Мишель
Переглядів: 6601 | Завантажень: 100 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Заходьте до нас в гості.
Сайт по логопедії
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Всі посилання, розташовані на даному ресурсі, були взяті з відкритих джерел інтернету. Всі права на матеріали, представлені в даному розділі, належать їх авторам, правовласникам і видавництвам.
Ні адміністрація, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші особи не несуть відповідальності за використання матеріалів даного розділу!
Зробити безкоштовний сайт з uCoz