Дидактичні ігри. Сфера"Культура". Молодша група - Ігрова діяльність - Методична скринька - Для завантаження інформації з сайту ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ! - Сайт вихователів
    Реєстрація.    Створить PS Субота, 03.12.2016, 11:35

Меню сайту
Категорії розділу
Конспекти занять [1]
Дослідницька діяльність [1]
Мовленнєвий розвиток [4]
Пізнавальний розвиток [13]
Художньо-естетичний розвиток [2]
Ігрова діяльність [8]
Методичний кабінет [20]
Персональний кабінет
Привіт: Гість

Сообщения:

Гість, ми раді вас бачити. Будь ласка зареєструйтесь або авторизуйтесь!
Форма входу
Погода

Для завантаження інформації з сайту ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ!

Головна » Файли » Методична скринька » Ігрова діяльність

Дидактичні ігри. Сфера"Культура". Молодша група
11.09.2011, 18:49
Дидактичні ігри. Сфера"Культура".
Молодша група


ХТО В БУДИНОЧКУ МЕШКАЄ
Мета: учити дітей називати казкових героїв за їх пісеньками та називати казки; розвивати пам’ять, увагу.
Матеріал: будиночок, Колобок, Курочка Ряба, Котик, Півник, Ріпка.
ХІД ГРИ
Діти в «кімнаті казок» знаходять будиночок, по черзі підходять до нього і питають: «Хто, хто в будиночку мешкає?»
Вихователь співає пісеньку з казки або розповідає уривок, а діти відгадують: хто це і з якої він казки.

МАГАЗИН ОДЯГУ
Мета: продовжувати вчити дітей називати одяг, класифікувати одяг та взуття; розвивати зорову пам’ять, мовлення, увагу.
Матеріал: іграшковий одяг та взуття.
ХІД ГРИ
Вихователь-«продавець» запрошує дітей до магазину одягу. Пропонує їм придбати одяг або взуття. Для цього необхідно назвати одяг, описати його двома або трьома реченнями. Наприклад: «Продайте мені, будь ласка, жовту сукню з горошком. Це одяг».

НАВЧИМО ЛЯЛЬКУ НАКРИВАТИ СТІЛ
Мета: навчати дітей форм мовленнєвого етикету (прохання, подяка, вітання); виховувати ввічливість.
Матеріал: торбинка з посудом.
ХІД ГРИ
До групи «заходить засмучена лялька Оленка».
Вих о в а т е л ь. Що лялька Оленка забула зробити? (Привітатися)
Чуєш, Оленко, якщо людина вихована, то вона завжди говорить
добрі слова. Але в Оленки сьогодні все не так. Ось послухайте!
Все не так сьогодні, все навкруг не так:
Чомусь цукерка не солодка,
Проміння сонечка холодне.
У чому ж річ? Скажу вам прямо…
Образилась на мене мама.
Піду пробачення попрошу,
Хай знову стане все хорошим.
Діти, яким потрібно бути для того, щоб не ображати маму? (Вихованим, увічливим, чепурним) Давайте допоможемо ляльці помиритися з мамою. У нас є «чарівна торбинка», вона розкривається
лише тоді, коли ви промовите ввічливі слова. Послухайте, як я говоритиму: «Доброго дня, торбинко! (Вихователь дістає іграшковий посуд. Це спонукає дітей до самостійного вживання слів: «добрий
день», «будь ласка», «вибачте», «дякую».)
Діти пригадують і називають слова, а «торбинка дарує» їм посуд.
Діти допомагають ляльці накрити стіл для мами.
Вих о в а т е л ь. Діти, як ви вважаєте, чи пробачить мама Оленку? Давайте подаруємо їй торбинку з увічливими словами.

ЗБЕРИ КАРТИНКУ
Мета: учити дітей збирати розрізні картинки з 4-х частин в одну цілу, працювати парами; розвивати зорову пам’ять, увагу; закріплювати назви казок.
Матеріал: розрізні картинки до казок.
ХІД ГРИ
Вихователь об’єднує дітей у пари, кожній парі роздає розрізні картинки. Діти в парах збирають картинки. Хто зібрав — піднімає руку, показує картинку і називає, до якої вона казки.

ЩО ЗАЙВЕ (розмір предметів)
Мета: учити дітей визначати зайвий предмет за розміром; розвивати логічне мислення, уважність.
Матеріал: предмети різного розміру (великі круги, квадрати та маленький трикутник); маленькі метелики, квіточки та велика ялинка.
ХІД ГРИ
Вих о в а т е л ь. Ведмедик Мишко засмучений, тому він ніяк не може визначити зайвий предмет. Давайте йому допоможемо!
Діти на наборному полотні розглядають предмети і визначають, що зайве і чому, порівнюючи за розміром.

ЧАРІВНИЙ МІШЕЧОК
Мета: продовжувати вчити дітей називати одяг, класифікувати одяг та взуття; розвивати зорову пам’ять, мовлення, увагу.
Матеріал: іграшковий одяг та взуття, мішечок, шафа, поличка.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям по черзі витягти предмет із мішечка. Діти витягують, називають, що це, до чого воно належить (до одягу або взуття). Одяг складають до шафи, взуття — на поличку.

ВИПРАВ ПОМИЛКУ
Мета: учити дітей помічати помилки у розповіді вихователя до казок; розвивати уважність, пам’ять.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям послухати уривки до казок, але слухати необхідно уважно. Якщо діти помітять помилку, то її слід виправити.
Вих о в а т е л ь. Жили-були собі дід та баба, була у них Курочка Ряба. Знесла Курочка яєчко та не просте, а золоте. Дід бив-бив і розбив тощо.

САЛАТ ІЗ КАЗОК
Мета: учити дітей групувати іграшки відповідно до казок; розвивати вміння називати казки, уважність, пам’ять.
Матеріал: мішок; іграшки до казок: «Курочка Ряба», «Колобок», «Ріпка», «Колосок».
ХІД ГРИ
Вихователь повідомляє дітям, що Злий Чаклун заховав у мішок усі казки, і вони тепер переплутались. Їх необхідно розплутати. Вихователь висипає з мішка іграшки, а діти беруть по одній іграшці та групують їх за казками. У кого з дітей не виходить, вихователь підказує, допомагає. Коли «казки опиняться на своїх місцях», діти називають їх.

ОЦІНИ ВЧИНОК КАЗКОВОГО ГЕРОЯ
Мета: продовжувати вчити дітей характеризувати казкових героїв та оцінювати їх вчинки; розвивати логічне мислення, пам’ять.
Матеріал: ілюстрації казкових героїв (Колобок, Курочка Ряба, Півник, двоє Мишенят).
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям розглянути ілюстрації, назвати героїв казок, назвати казку, розповісти, які ці герої та як діти ставляться до їх вчинків.

МАГАЗИН ІГРАШОК
Мета: розвивати вміння дітей «купувати» іграшки в магазині за ввічливі слова, описувати іграшку одним-двома реченнями; розвивати зв’язне мовлення, мислення.
Матеріал: на столах красиво розставлені різноманітні іграшки (іграшок повинно бути більше ніж дітей).
ХІД ГРИ
Вихователь запрошує дітей до магазину іграшок. Діти пригадують як необхідно поводитися в магазині. Вихователь-«продавець» попереджає дітей про те, що іграшку можна «купити» за ввічливі слова, описавши її одним-двома реченнями. Наприклад: «Добрий день! Продайте мені, будь ласка, різнокольоровий м’яч. Дякую!» Діти по черзі «купляють» іграшки.

ОБЛАДНАЄМО ЛЯЛЬЦІ КІМНАТУ
Мета: закріплювати знання дітей про меблі (стіл, стільці, шафа, ліжко, диван, крісло); учити правильно називати предмети, користуватись словом-узагальненням «меблі»; виховувати організованість, дисциплінованість, уміння орієнтуватися в просторі.
Матеріал: нова лялька, іграшкові меблі.
ХІД ГРИ
На столі виставлені меблі, на стільці сидить лялька. Вихователь повідомляє про те, що їй необхідно облаштувати кімнату. Діти розповідають, що для цього потрібно. Діти називають різні речі, показують і пояснюють: для чого вони, як ними користуватися, де можна їх поставити.

ПОБУДУЄМО ЛЯЛЬЦІ БУДИНОК
Мета: ознайомлювати дітей із будовою будинку; називати його частини (стіни, двері, підлога, поріг, стеля, сходинки); розвивати вміння будувати будинки із конструктора, уміння працювати в па-
рах.
Матеріал: лялька, конструктор, картина або макет іграшкового будинку.

ХІД ГРИ
Вихователь вивішує картину або виставляє макет будинку. Діти розглядають його, називають, що у нього є: двері, стеля, підлога, стіни, дах, сходинки. Вихователь пропонує дітям об’єднатися у пари і збудувати будинок для ляльки.

СКЛАДИ МОТРІЙКУ
Мета: закріплювати вміння дітей складати мотрійку, уміння працювати в парах; виховувати дружні стосунки в парах.
Матеріал: мотрійки для кожної пари.
ХІД ГРИ
Вихователь об’єднує дітей у пари і пропонує скласти мотрійку.

ВИЗНАЧ НАСТРІЙ ІГРАШКИ (словесна гра)
Мета: закріплювати вміння дітей визначати настрій; розвивати фантазію, логічне мислення.
Матеріал: картинки із зображенням ляльки у різному настрої, набірне полотно.
ХІД ГРИ
Вихователь розповідає дітям, що іграшки та ляльки також мають настрій. Виставляє на набірне полотно картинки із зображенням ляльки у різному настрої. Діти розповідають: який настрій у ляльки і фантазують: чому вона сміється, плаче, чим здивована, на кого або на що розгнівалась.

ОДЯГНИ ЛЯЛЬКУ НА ПРОГУЛЯНКУ
Мета: закріплювати знання дітей про назви одягу; продовжувати вчити дітей послідовно одягатись; виховувати самостійність, уважність, бережне ставлення до одягу.
Матеріал: лялька; ляльковий одяг, відповідний до пори року.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям допомогти ляльці одягнутись на прогулянку. Спочатку діти називають одяг, потім називають послідовність одягання й одягають ляльку.

ХТО В БУДИНОЧКУ МЕШКАЄ (словесна гра)
Мета: закріплювати знання дітей про життя свійських тварин; учити розуміти, яку користь вони приносять; розвивати пам’ять, фонематичний слух; виховувати бажання піклуватися про тварин.
Матеріал: будинок, собака, кішка, корова, коза, півник, курка.
ХІД ГРИ
Вихователь запрошує дітей на подвір’я баби Одарки і пропонує дітям дізнатися: хто мешкає в будиночку. Діти по черзі підходять до будинку і запитують: «Хто в будиночку мешкає?»
Якщо дитина відгадала тварину, то вихователь співає пісеньку тварини, виставляє іграшку. Дитина повинна розповісти про те, яка користь від тварини. Якщо дитині важко розповісти, то їй до-
помагають інші діти.

НАЗВИ ОДЯГ (словесна гра)
Мета: продовжувати вчити дітей називати український національний одяг (сорочка-вишиванка, спідниця, фартух, чоботи, вінок); розвивати пам’ять, мовлення, увагу.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям назвати одяг ляльки Оксанки. Одна дитина називає, а решта знаками показують: згодні вони чи ні.

ГОРЩИКУ, ГОРЩИКУ, ЗВАРЮ В ТОБІ БОРЩИКУ!
Мета: учити дітей називати український посуд (горщик, миска, ложка, глечик); учити дітей обирати потрібні овочі для борщу; розвивати логічне мислення, уважність.
Матеріал: посуд (горщик, ложка, миска, глечик); муляжі овочів та фруктів.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям «зварити» українську страву — борщ. Діти називають посуд, у якому вони «варитимуть» борщ, та обирають його серед поставленого перед ними посуду. Викликані
діти обирають серед покладених перед ними овочів та фруктів потрібні овочі для борщу і складають їх у горщик. Діти по черзі обирають овочі, а решта дітей знаками показують:
так чи ні.

ЩО МИ ОДЯГАЄМО, ЩО ВЗУВАЄМО
Мета: учити дітей вживати у своєму мовленні слова-узагальнення (одяг, взуття); класифікувати одяг та взуття; розвивати зорову пам’ять, уважність, логічне мислення.
Матеріал: предметні картинки із зображенням одягу та взуття.
ХІД ГРИ
Вихователь повідомляє дітям, що до «магазину привезли новий товар», але його не встигли розкласти на місця. Діти називають те, що бачать. Потім беруть по одній картинці й розкладають їх до
«одягу» або «взуття», при цьому пояснюють: «Це сукня, її ми одягаємо, отже, це — одяг. Це черевички, їх ми взуваємо, отже, це — взуття».

КОЖНІЙ РЕЧІ — СВОЄ МІСЦЕ
Мета: учити дітей складати свої речі в шафу на місце; розвивати пам’ять; виховувати охайність.
Матеріал: одяг: шапка, куртка, шарф, светр, брюки, чобітки.
ХІД ГРИ
Вихователь розповідає про те, що хлопчик Василько дуже поспішав, повернувся з прогулянки для того, щоб погратися, тому свої речі в шафі поскидав до купи.
Діти дістають одяг із шафи, називають його, розповідають: де його місце в шафі, складають на місце.

ДОБЕРИ ПАРУ
Мета: учити дітей добирати пару до одягу, взуття; розвивати зорову пам’ять, мислення; виховувати естетичність.
Матеріал: предметні картинки (по одному черевичку, чобітку, сандалику, капцю), полосата шапка та шарф, синя куртка та штани, спортивні куртка та штани.
ХІД ГРИ
На підлозі розкладені предметні картинки. Вихователь пропонує дітям узяти по одній картинці та знайти пару до одягу або взуття. Ті діти, які знайшли пару, беруться за руки та піднімають їх до-
гори, називаючи одяг або взуття.

ОПИШИ ПРЕДМЕТ
Мета: учити дітей описувати меблі двома-трьома реченнями; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, увагу.
Матеріал: іграшкові меблі.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям «стати письменниками». Необхідно написати статтю в газету про меблі. Наприклад: «Це стільчик. Він жовтого кольору, зроблений із дерева, на ньому можна сидіти».
Діти по черзі описують меблі.

НАЗВИ ОДНИМ СЛОВОМ
Мета: учити дітей класифікувати предмети, називати їх одним словом; учити вживати у своєму мовленні слова-узагальнення
(посуд, меблі, взуття, одяг); розвивати пам’ять, мислення, уважність.
Матеріал: іграшковий посуд, меблі, взуття, одяг, іграшки.
ХІД ГРИ
Варіант І
Вих о в а т е л ь. Лялька Оксанка переїхала в новий будинок. Необхідно їй допомогти розібрати речі.
Діти класифікують предмети (посуд, меблі, одяг, взуття, іграшки), називають їх. Потім називають їх словом-узагальненням.
Варіант ІІ
Вихователь називає декілька предметів, а діти повинні їх назвати одним словом.
Категорія: Ігрова діяльність | Додав: Мишель
Переглядів: 24236 | Завантажень: 216 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 3.7/7
Всього коментарів: 1
1  
очень класная информация

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Заходьте до нас в гості.
Сайт по логопедії
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2016
Всі посилання, розташовані на даному ресурсі, були взяті з відкритих джерел інтернету. Всі права на матеріали, представлені в даному розділі, належать їх авторам, правовласникам і видавництвам.
Ні адміністрація, ні хостинг-провайдер, ні будь-які інші особи не несуть відповідальності за використання матеріалів даного розділу!
Зробити безкоштовний сайт з uCoz